maandag 1 februari 2016

Dit is een collector ...

Omdat ik zelf altijd wat minder tijd heb in januari (examens ... ), was het eventjes stiller op deze blog gedurende de voorbije 2 weken.

Maar goed, even iets tussendoor.

Ik heb altijd een gezonde interesse gehad in allerhande gepubliceerde materiaal i.v.m. roleplaying, en heb ook steeds zeer veel materiaal gekocht. Echter, doordat ik sinds de jaren 90 driemaal verhuisd ben (inclusief 2 translatlantische verhuizingen), is mijn collectie aardig uitgedund. Ik vond het immers niet echt te verantwoorden dat hele boekenrekken vol rollenspelmateriaal (dat waarschijnlijk nooit zou gebruikt worden), telkens mee zou verhuizen. Dus heb ik veel verkocht. Van de meeste dingen heb ik weinig spijt, maar van sommige dingen wel. Zo had ik begin jaren 90 quasi alle flyers bijgehouden die uitgedeeld werden op diverse conventies. Jammer dat ik die niet meer heb, want die zouden een leuke inkijk kunnen gegeven hebben in het gaming landschap in de Benelux van begin jaren 90.

Anyway, als ik dan een filmpje zie van een échte collector, zoals de man hieronder, komt de jaloersheid toch wel hard opzetten.


1 opmerking:

  1. Ik heb toch ook wel één plank vol RPG materiaal. En als ik nooit iets weg had gedaan anderhalve. :)

    BeantwoordenVerwijderen