maandag 14 oktober 2013

MegaDungeon (2): Model uit piepschuim

Voor de inmiddels roemruchte MegaDungeon die TWT ooit runde op SpellenSpektakel, werd op basis van de originele lay-out ooit een piepschuimen, semi-3D model gemaakt door Kurt VB. Dat model heeft gedurende de jaren 90 enkele jaren op mijn studio in Heverlee gestaan, todat ik voor enkele jaren naar de USA verhuisde en het in bewaring gaf bij Eric B., alwaar het na een verhuis ook finaal gesneuveld is.

Toevallig kwam ik een foto tegen van het hoekje waar ik ooit een werkplek had ingericht om aan mijn wargaming projecten te werken, en voorwaar, het piepschuimen model van de MegaDungeon staat erop.

De MegaDungeon rechtstaand tegen de muur. Ook te zien: een Coliseum (nog steeds in mijn bezit), enkele gele gebouwtjes voor een Mos Eisly wargaming project, en een kleine kerstboom. Links tegen het dak een plattegrond van een klooster voor een Warhammer roleplay-campagne. Dit is een digitale foto, genomen van een analoge foto, dus de resolutie is niet bijster groot.
Men kan zich dit best inbeelden als volgt: een piepschuimen plaat, waar de muren e.d. van alle kamers in een reliëf zijn aangebracht. In het model steken duimspijkers met vlaggetjes, die anagaven waar de diverse monsters zich bevonden. Dit model werd gebruikt door de SuperSpelMeester, die de 3 parties met elk hun eigen spelmeester via koeriers in goede banen leidde.

Close-up van de foto hierboven.
 Als men vergelijkt met de lay-out op papier, kan men ogenblikkelijk de overeenkomsten zien.

Lay-out op papier van de MegaDungeon.
Hopelijk kunnen we nog meer documenten ontdekken van de MegaDungeon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten