maandag 7 oktober 2013

Inleiding tot de wondere wereld van het rollenspel!

Voor de diverse conventies waar The Wise Tree ooit met een verkoopsstandje stond, werden ook af en toe flyers gemaakt. De bedoeling was om het rollenspel in Vlaanderen en omstreken te promoten op die manier bij te dragen aan een betere wereld! De missioneringsdrift van twintigers - die bij veertigers al omgeslagen is pragmatisme en soms cynisme - is bijwijlen bewonderenswaardig :-)

Hoedanook, bij het doorkijken van mijn archieven vond ik volgend kleinood. Het betreft een A5-boekje, gemaakt in 1993 en bestaande uit enkele pagina's, dat in het kort schetst wat een rollenspel is, een voorbeeldsessie illustreert met een mini-spelsysteem, en zelfs een heus avontuurtje presenteert. Ik herinner me nog dat de illustraties allen gerecycleerd werden uit het basisregelboek, plattegronden incluis.

Onderstaand boekje is vermoedelijk de meest zeldzame uitgave van The Wise Tree, en daarom zeer gewild door verzamelaars. De laatste maal dat ik er eentje zag aangeboden worden op ebay werden er algauw ettelijke duizenden euro's voor geboden.

Klik op de afbeeldingen voor een grotere en meer leesbare versie.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten